Skip to content Skip to footer

Motorcenteret AS er en butikk som spesialiserer seg på salg av motorsykler, motorsykkelklær og tilbehør. Butikken har et bredt utvalg av produkter for både profesjonelle og hobby-entusiaster. I forbindelse med lanseringen av en ny kolleksjon av motorsykkelklær til våren, ønsket Motorcenteret AS å kjøre en markedsføringskampanje for å øke synligheten og salget av de nye produktene.

Målsetting:
Motorcenteret AS ønsket å skape interesse og øke salget av sin nye vårkolleksjon av motorsykkelklær. De ønsket en kampanje som skulle tiltrekke seg både eksisterende kunder og nye potensielle kunder, og som skulle gjøre kolleksjonen synlig gjennom ulike kanaler.

Løsning:
Innovision Markedsføringsbyrå utviklet en omfattende markedsføringskampanje som inkluderte flere elementer for å sikre bred synlighet og engasjement rundt den nye kolleksjonen:

  1. Reklame Bannere:
    Vi designet digitale og fysiske reklame bannere som ble brukt både i butikk og på nettet. Bannerne viste de nye klærne i actionfylte motorsykkelbilder, og fokuserte på funksjonalitet og stil. For å fange oppmerksomheten, brukte vi sterke farger og klare budskap om de spesielle tilbudene som fulgte med lanseringen av kolleksjonen.

  2. Postere:
    For å nå ut til et lokalt publikum og tiltrekke kunder til butikken, ble det laget fargerike og iøynefallende postere. Posterne ble hengt opp på strategiske steder som lokale kafeer, treningssentre og parkeringsplasser i nærheten av butikken. De viste frem den nye kolleksjonen og promoteringene som var knyttet til vårkampanjen.

Resultat:
Kampanjen førte til en betydelig økning i trafikken til Motorcenteret AS sin butikk, samt en økning i online-salget. Den visuelle appellen i bannerne og postene tiltrakk seg både eksisterende og nye kunder. Den målrettede annonseringen resulterte i en høy konverteringsrate, og den nye kolleksjonen av motorsykkelklær ble godt mottatt av markedet.

KlientMotorcenteret ASÅr2020TeknikerMartin HShare

Leave a comment